Skansen

Publicerad 2014-05-12 18:58:48 i Life of Hannah,

 
 
I fredags utnyttjade jag & sandra stockholmskortet ytterligare, vi for på Skansen. Var jagvetinteförhurmångaårsedan jag var där förra & första gången. Det var iallafall x antal år sedan, medans mormor bodde i stockholm.
 
Mest spännande var björnarna. Eller överhuvudtaget de nordiska djuren, för det är djur vi faktiskt har här men inte ser. Ja, ren ser man väl titt som tätt. Men hur ofta stöter man på en björn?
 
Nu är jag ju väldigt glad för det inhängnade området & glaset runt om, skulle inte vilja möta en björn in real life faktiskt. De är stora djur, en bitchslap av en tass å huvudet lossnar.. nästan ;)
 
De flesta djuren var svårfotade, förutom påfåglarna som fanns överallt & surikaterna som var übersöta!
 
Men det var kul faktiskt, det är inte varje dag man går dit liksom. Så det var skoj och för att inte tala om de söta små killingarna som ville titta på sälmatningen och gömma sig under en kvinnas regnponcho, den gulliga lilla renkalven & björnungarna. Nu vill jag på Kålmården!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela