Sen när blev det fel att ha hull på kroppen & former?

Publicerad 2011-12-29 11:00:00 i Personligt,

Ni vet alla att vi lever i en värld av sjuka ideal hit och dit. Unga tjejer som ser upp till size 0 osv..

Läste på Dennis Ms blogg här om dagen och blev upprörd. Jag brukar sällan och aldrig ta åt mig av något som någon säger, jag lägger liksom inte energi på det. Men Dennis hade lagt ut på en bild på tre tjejer, alla med olika kroppsformer och frågar sina läsare, vem är snyggast? Det gjorde mig upprörd!
Bilden var följande:

smal | pluffsig | tjock

 

Dennis hade då stämplat tjejerna med ovanstående kroppstyper. Det som gjorde mig upprörd var att tjejen i mitten INTE (enligt mig) är pluffsig & tjejen till höger ABSOLUT INTE är tjock. Är tjejen till höger tjock lider ju jag av dödlig fetma eller nå, om man ska jämföra.
Om jag ska "döma" tjejerna på bilderna så ser ju hon i mitten och till höger mest hälsosamma ut! Ska inte ens uttala mig om hon till vänster. En kvinna ska enligt mig ha hull & former.

Jag tycker det är så fel att han uttrycker sig på det sättet, jag skrev vad jag tyckte till honom och att jag blev upprörd, det var jag inte ensam om. Visserligen har han inte själv valt att bli en s.k förebild men det var nog inte bara jag som tog åt mig & jag tycker han hade kunnat tänka på hur det där framgick.

Nu får folk fan ge sig!
Varför ska det ständigt tjatas om den perfekta lilla kroppen? Sen när blev det fel att ha lite hull?

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-12-29 11:46:31

Hull på kroppen är fan bara fint! Det gör så att man inte fryser lika lätt på vintern ;) Nej men seriöst, hull är så mycket finare än en smal jävla planka, man behöver inte hetsa sig att vara smal, man är den man är och inge mer med det!

Postat av: Gabbe

Publicerad 2011-12-29 11:48:52

det är så sorgligt att se sånt här..den "smala" lider väl snarare av anaroxia om den "tjocka" anses tjock..

Och om jag nu ska välja vem som är "snyggast" skulle jag garanterat tagit hon till höger! För hon ser iallafall inte sjuk ut..

Postat av: Gabbe

Publicerad 2011-12-29 11:48:57

Jag ville bara säga att nu har jag lagt upp ett inlägg där jag skriver alla sketch priser ^^ Om man är sugen så är det bara att maila till [email protected] eller bara kika in och skriva en liten kommentar ^^

Du får ha en bra torsdag =) KRAMAR!

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-12-29 12:54:12

Tänk om man hade lite hull, det hade varit lycka för mig

:)



Jag var en kort sväng idag, tar nog en längre imorgon , men i de affärer jag var i, var det ganska lugt, fick 2 par jeans med mig hem :)

Postat av: danten89

Publicerad 2011-12-29 13:25:10

Jessie J gjorde en bra låt, Price Tag, sen har hon bara rippat av Katy Perrys senaste skiva ifrån 2010.. :(



Sov han över hos er då?=)



Såg bara klart det näst sista.. älskar den serien.. så sparade på sista avsnittet.. fan så spännande och så bra det är :*



Okey^^

Jag ska kanske färga mors hår.. annars inte mycket.

Tänker inte köpa en bingo lott, för ett bingospel? :O

Och 50 spänn på det?^^

Nej men ska kolla lite på det, Eric Saade är ju med.



kram

Postat av: friida

Publicerad 2011-12-29 13:31:38

Åh, håller med dej till fullo!!!!

Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺

Publicerad 2011-12-29 13:54:38

Håller med dig!

Postat av: danten89

Publicerad 2011-12-29 14:11:31

Jag skulle aldrig ens klicka mig in på den där killens blogg, han har satt sin sista potatis?

Varför ska man döma andra?

När man inte själv vill bli dömd?

Jag tycker att ALLA ska få vara sig själva =)



Är det? Har du öppnat lotten?

Har spelat miljonbingo förut och då har det varit en bricka.. kram :)

Postat av: martina

Publicerad 2011-12-29 14:12:03

sv; yes, det ska jag göra! :)

nej inte än, var den bra?

Postat av: martina

Publicerad 2011-12-29 14:22:51

sv; okej, då kanske den är värd att se då ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-29 15:12:55

fin blogg♥

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-29 15:16:30

sv: VA BRA !:)

Postat av: Daniella

Publicerad 2011-12-29 15:20:31

Svar: japp det fick jag :D visst är dem.

hur mår du? :)

Postat av: Dan Thor

Publicerad 2011-12-29 15:28:59

Ja han har väldigt mycket annorlunda dumma åsikter tycker jag.

Han har gått på killar och tjejer vid olika tillfällen osv.

Han är allmänt okunnig och obildad, även om man tycker som han, så kan han hålla det för sig själv..? :/



Jaså?

Förra året när jag spelade, så var det två spelplaner för ett bingospel :P



Kram

Postat av: Daniella

Publicerad 2011-12-29 15:32:36

Svar: Härligt, jag mår fint :) Vad gör du? =)

Postat av: danten89

Publicerad 2011-12-29 15:50:42

Han är väl inte bättre än mig eller dig?

Han har inte rätt att trycka ner någon.

Det skulle jag kunna anmäla honom för?

;/



Beror på vad det står i lotten? ;)



Kram

Postat av: danten89

Publicerad 2011-12-29 15:50:42

Han är väl inte bättre än mig eller dig?

Han har inte rätt att trycka ner någon.

Det skulle jag kunna anmäla honom för?

;/



Beror på vad det står i lotten? ;)



Kram

Postat av: danten89

Publicerad 2011-12-29 15:59:27

Jag ser på skidor =)

Pannkaksdags snart.

Dudå?^^



Jag tycker det är mera ledsamt att han har en sån människosyn.



Du får kolla^^



Kram

Postat av: Miriam

Publicerad 2011-12-29 16:02:54

Word!

Postat av: Mia

Publicerad 2012-05-22 21:34:14

Tjejen till höger är absolut inte tjock! Håller med dig totalt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela