El stockholmo

Publicerad 2014-05-12 19:32:00 i Life of Hannah, Resor,


 
 
06.55 på torsdagmorgon lyfte planet mot vår kungliga huvudstad. Vi var väl framme ca 8, strax efter 8 någon gång.
Käkade dyr frukost på arlanda för att snålSAS slutat med gratis frukost på planen.

Vi tog oss till T-centralen & åkte ut mot hotellet, som låg i Hammarby, ett sprillans nyöppnat hotell, Motell L. Snygga & välplanerade rum med en underbar dusch. Fick dock inte checka in fören 15 så vi lämnade bagaget & drog till stan. Strosade runt lite, käka tacobar (som var gudomligt!!!!) och sedan for vi och checka in. Fixade oss för att sedan möta upp Sandras kompisar Elin & Malin. Vi käkade middag på nå hamburgerbar på Söder. Sen åkte vi "hem".
Fredag klev vi upp och drog till stan en sväng innan vi åkte vidare mot Skansen. Påväg hem fick jag sån dunderhuvudvärk att jag bara ville gråta & slita av mig håret att jag stannade på hotellet medans sandra for och umgicks med sina kompisar. Tittade på PH & pratade med Marcus. Sen däckade jag.
 
På lördagmorron klev vi upp tidigt för att hinna få frukost innan allt var slut & innan köerna var kilometer långa. Vi for på stan, mötte upp Elin & shoppade lite, käka på tacobar igen och sedan for jag & Sandra till Drottningholm för att träffa Marcus & titta på slottet.
Tillbaka till hotellet för lite snabb fix & sedan tillbaka till stan för middag & VIP bio! Vi åt på Mongolian barbeque som är en slags "ta råvarorna själv så tillagar vi"-buffé. Var väldigt gott! Plus att det var trerätters, så det var väldigt prisvärt också!
 
Efter middagen så gick jag och Sandra till Rigoletto biografen för att titta på VIP bio, vi såg The other woman i stora sköna skinnfotöljer, med snacksbricka & suveränt benutrymme (bra för mig!), där det även då ingick snacks/popcorn & dricka. Fanns även en bar att köpa alkohol i som man kunde ta med till bion. Helt underbart!
 
Kom hem sent, vi däckade & klev upp tidigt på söndag för att käka frukost, checka ut och ta oss till Älvsjö innan Stockholmskortet gick ut. Väl där inspekterade vi Elins lägenhet, innan vi for till Malin för att käka lunch.
Resten av dagen spenderades i Kista galleria, fick testa Frozen yogurt NAAAMNAM va jäkla gott, innan vi vid 5 drog till Arlanda och spenderade ca 5 timmar där.
 
01.30 inatt däckade jag här hemma i min säng! Home sweet home!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela