Teatern; Natten är dagens mor

Publicerad 2011-09-30 13:49:43 i Hannah tipsar,

Jag var ju som sagt på teater igår med min finfina klass! ♥

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Den handlade om en dysfunktionell familj, dvs en familj som inte fungerar som den ska.. Mamman var alkoholist i smyg, hon smygdrack så fort tillfälle gavs. De två döttrarna i familjen kom inte överens vilket resulterade i att de bråkade ofta. Pappan vet jag inte vad det var för fel på, han verkade typ efterbliven, de enda han gjorde var att gå runt och hosta hela dagarna.

Nä men det var ju så att mamman drack, hon hade ju gjort det förr men lovat att hon skulle sluta, då dom en dag kom på henne med att ha druckit. Det blev vääärldens liv, de bråkade, brottade ner mamman på köksborden, tog nyckeln till spritskåpet, pappan hotade med att lämna henne.
Dom sökte efter hennes gömda flaskor, en hade hon gömt i dammsugaren?!? Hon hade gömt ett fullt vinglas med sprit i skåpet där vinglasen stod.. Sen hade hon på alla ställen som finns, stoppat in en flaska i magen på ankan som dom skulle göra mat av. Hur man nu kommer på en sån sak vettefan.

Familjen höll på att rasa samman pga morsans alkoholvanor. Sen drev dom ett hotell som höll på att kapitulera också, de var skyldig massa pengar som dom inte hade, på två dagar skulle hon få ihop 12 000..


Jag hade tyvärr förväntningar på den här teatern, hade ju hört att den skulle vara så himla bra. Med både skratt & tårar. Skratt bjöd den på men inga tårar, inte för mig iallafall.
Vet inte om det kan ha berott på om den var så  "gammal", den utspelade ju sig på därikring 1920, eller vad det nu var. Tidigt under 1900-talet.
Kanske hade varit skillnad om den hade varit modern. Men den var dock helt klart sevärd. Jag tycker det är kul att gå på teater! :)



Skådespelarna. Dottern Görel till vänster, Pappa Erik, dotter Sara & mamma Kerstin längst ner.

Kommentarer

Postat av: danten89

Publicerad 2011-09-30 14:35:20

Var teatern mera som en fars eller vad man ska säga?=))

Verkade lite så^^



Jag gillar inte alls Linni.. :(

Hon kunde inte göra låten bra alls igår :(



Haha jag har aldrig vart med om så mycket blåst tror jag?=)



Ja hoppas du hittar det programmet :D

Du kan ju liksom ställa in videorna när du omformaterar till din skärms storlek osv? ;)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela