ordet blondbloggare i nationalencyclopedin

Publicerad 2011-09-30 20:32:48 i Life of Hannah,

Svenska akademin berättade idag att ordet "Blondbloggare" kommer att införas i nästa utgåva av Nationalencyclopedin.

Sedan bloggfenomenet uppstod på 2000-talet har ordet använts mer och mer och har nu slutligen funnit sin väg in i uppslagsböckerna där definitionen av ordet lyder:

"Blondbloggare; Självupptagen, narcissistisk, elak, makthungrig, fördomsfull och rasistisk person med blont hår (oftast blonderat) som dagligen skriver på internet om vilka kläder de bär samt vilken mat de äter samt vilka själlösa saker de ägnat sig åt under dagen i sällskap med andra själlösa egoistiska personer."

Källa: KLICKA HÄR!


Kommentarer

Postat av: danten89

Publicerad 2011-09-30 22:55:46

Vad är det där för jävla ord, aldrig hört talas om just ordet blondbloggare, utan trodde man pratade om liksom en blond bloggare, det är ju inte ett ihopsatt ord? :P



Ja men så här har alla idolkvalsfinaler gått till? =)

Minns du inte?^^

Vad tycker du då?

Jag är så lycklig ;P



Härligt =)

Vi har haft sommarvärme idag med och vi går in i oktober imorn?^^



Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-30 22:59:36

- hahahaha!

Postat av: danten89

Publicerad 2011-09-30 23:09:00

Fars är föresten du vet sån där Stefan och Krister teater? ;)

Var den teatern så liksom tragisk? :)



Jag är så nöjd Roshana, Emil, Amanda Fondell och André vidare :D

Förstod att dem inte skulle välja Tony :/

Fan!



Jaa :P

I Oktober kanske det kommer snö med, första snön brukar komma då?

Liksom kanske sommarvärme, regn, rusk, blåst och snö, allt i samma månad? :O



Kram

Postat av: danten89

Publicerad 2011-09-30 23:21:28

Nej, jag bara undrade =P

Haha.



Jo André gillar jag :P

Läste du inte min recap, som jag skrev efter hans framträdande häromdagen? :P



För visst är snö så mys? ^^



Kram

Postat av: danten89

Publicerad 2011-09-30 23:56:22

Kan inte jag minnas att jag har skrivit om honom?

Gillar alla förutom Linni..



Jag har hellre -30 än -5.

Härligt med den friska kylan, den känns inte lika kall som när det är liksom -5 och halvkallt.. :P

Hhaa.



Haft en bra fredag då?=)



Kram

Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

Publicerad 2011-10-01 15:00:44

Helt sjuk tävling, visst är det roligt?

Superkul att du är med och tävlar om att vinna två bilijetter till Rihannas konsert!

Och om du inte har Gillat fansiten och inlägget på bloglovin så gö det nu då!

:D Superkul att du är med, yehh!!

Och det kommer fler tävlingar på G! Så missa inte!

Lycka till och ha en grym dag! ♥

- Va gärna med på REB'L FLEUR BY RIHANNA PARFYMEN, TÄVLING:

http://mohammedialdebis.blogg.se/2011/september/utkast-sept-28-2011.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela